در ضیافت افطار دولتی ها چه گذشت؟
 
BBCkurdish
 
پنج شنبه 12 مرداد 1391برچسب:, :: 4:17 ::  نويسنده : رضارشيد
شفاف: "امروز دولت بايد با قبول اشتباهات گذشته رويكردهاي خود را اصلاح كند." این جمله لب کلام آخرین اظهارات معاون وزير بازرگاني دولت اصلاحات، درباره وضعیت اقتصادی کشور به عنوان یک کارشناس اقتصادی است.

محسن بهرامي همچنین گفته : هم‌اكنون ما هزينه بيماري هلندي در اقتصاد كشور را مي‌دهيم كه توقف توليد، افزايش قيمت كالاها، تعطيلي بنگاه‌ها و... از جمله تبعات آن است.

پیشنهاد وی اما ضمن تاكيد بر اينكه با توجه به وضعيت اقتصادي حال حاضر كشور نيازمند استفاده از تمام ظرفيت‌هاي نظام هستيم، همان است که این روزها بسیار مطرح است.
 
 
وی معتقد است،  بايد كميته‌اي فراقوه‌اي تشكيل شده تا به دولت در اخذ تصميمات اقتصادي كمك كند.

کمیته ای که بنا بر اعلام رئیس مجلس با حضور افرادی از هر سه قوه تشکیل جلسه داده و می دهد تا برای رفع مشکلات اقتصادی  اقدام کند.

حالا اما علاوه بر این جلسات که هنوز چیزی از محتوای آنها رسانه ای نشده  است،  با بالاگرفتن ماجرای گرانی ها، مجلس و دولت  مهمان هم می شوند تا شاید چاره ای برای اقتصاد کشور اندیشیده شود.

همین چند روز پیش بود که اقتصادی های کابینه دهم مهمان بهارستان نهم بودند و در جلسه ای غیر علنی که نتیجه آن طرح 9 ماده ای ارزی بود، به بررسی مشکلات اقتصادی پرداختند.

حالا  بهارستان نشین ها نیز برای پس دادن بازدید و ادامه بررسی های اقتصادی راهی ضیافت افطار رئیس دولت دهم شدند.ضیافتی که  بعد از ان همه انتقاد های تند اقتصادی دولت و مجلس نسبت به هم که اوج آن در ماجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها بود، رنگ و بوی همدلی و دوستی به خود گرفته ، تا شاید از اینت طریق اقتصاد کشور سرو سامان یابد.

علی لاریجانی نیز در مراسم دیدار نمایندگان مجلس با رئیس جمهور  از همدلی سخن گفته  و اعلام کرده: با توجه به شرایط به وجود آمده در اقتصاد کشور و گرانی در کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی مردم مجلس به‌عنوان نهاد قانونگذاری آمادگی دارد تا در جهت اصلاح امور و کنترل بازار نسبت به اصلاح قوانین با کمک دولت اقدام کند.

این در حالی است که بسیاری از قانون های اقتصادی تصویب شده از سوی مجلس مورد انتقاد دولتی هاست و نمونه بارز آن هم قانون بودجه سال 91 است که با اعتراض شدید دولتی ها مواجه شد و اجرای فاز دوم هدفمندی را نیز به تعویق انداخت.

در هر حال، رئیس مجلس در این دیدار گفته: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و تحریم‌های اعمال‌شده از سوی غرب، وحدت سیاسی در کشور باید بین همه مسئولان حکمفرما شود. 
رئیس مجلس شورای اسلامی  همچنین یادآور شد: در شرایط موجود عقل و وظیفه حکم می‌کند که با یکدیگر وحدت و همگرایی بیشتری داشته باشیم تا از نیروها و انرژی‌های موجود به نحو احسن استفاده شود. تا به این ترتیب امیدها برای وحدت دولت و مجلس برای پشت سر گذاشتن بحران گرانی، قوت بگیرد.

علی لاریجانی در عین حال نیز تاکید کرده که مشکلات موجود اقتصادی در طول تاریخ کشور بی‌سابقه بوده است وگفته: امروزه شاهد مشکلات اقتصادی متعددی در زمینه گرانی کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی مردم هستیم اما جنس این مشکلات به نوع دیگری نسبت به سال‌های گذشته تغییر کرده و آن هم صف‌آرایی نظام استکباری در برابر ملت ایران است.

رئیس مجلس در پایان نیز تاکید کرده: امروزه در شرایطی نیستیم که بتوانیم اشتباهات گذشته را تجزیه و تحلیل کنیم بلکه باید با نگاه پدیدارشناسانه وضعیت موجود را بررسی کرده و نسبت به رفع آنها اقدامات لازم را انجام دهیم.

شاید این سخنان رئیس قوه مقننه به این معنا باشد که امروز وقتی برای دنبال مقصر گشتن نیست  بلکه زمان اصلاح مشکلات است.صحبت هایی که شاید اگر به مرحله اجرا نزدیک شوند و مسئولین اقتصادی کشور از واگذاری تقصیر به دیگری دست بردارند و به فکر چاره باشند، زودتر از آنچه تصور می شود اقتصاد کشور رویه بهبود به خود بگیرد و فشار اقتصادی از روی دوش مردم برداشته شود.

حالا اما در حالی که همه سیاسیون صحبت از همدلی و همراهی می کنند باید منتظر نتیجه عملی این سخنان بود .نتیجه ای  که می توان به آن خوشبین بود اگر دست همکاری و همیاری تنها در حرف برای یاری بلند نباشد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان BBCkurdish و آدرس bbckurdi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 35
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 74
بازدید ماه : 188
بازدید کل : 41463
تعداد مطالب : 84
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1